Vanaf nu zijn de online diensten van de meeste huisartsen in Heuvelrug ook via een app beschikbaar: de Zorg4Heuvelrug app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de app in de App Store (iOS) of Google Play.
U heeft toegang tot de volgende functies:
Met de Zorg4Heuvelrug app heeft u inzage in uw actuele medicatiegegevens zoals bekend bij uw huisarts. Ook kunt u direct herhaalrecepten uit uw medicatielijst aanvragen.
Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een eConsult en ontvang bericht zodra uw consult beantwoord is. Let op! eConsult is niet bedoeld voor urgente zaken of levensbedreigende situaties. Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact met de huisarts op.
Bekijk via de agenda de lege plekken in de agenda van uw arts en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt. U kunt tevens de reden van uw afspraak vermelden.
De Zorg4Heuvelrug app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Deel uw feedback met ons ln.4grozwu@tsiez aiv.
Wilt u meer informatie over de app of heeft u vragen? Neem dan contact op via het support formulier.
Download de Zorg4Heuvelrug app via de App Store (iOS) of Google Play (Android) en volg de instructies in uw scherm. Wilt u de app van uw regio gebruiken? Zoek deze lokale variant van de Uw Zorg online app in de App Store of Google Play store.
U kunt met meerdere personen gebruik maken van dezelfde app. Voeg hiervoor een extra account toe aan de app:
Als u de app afsluit en later opnieuw opent, kunt u in het pincode-scherm kiezen als welke gebruiker u de app wil gebruiken.
Pharmeon biedt u de app als eindgebruiker kosteloos aan. Uw praktijk betaalt ons een vergoeding om haar services voor u online beschikbaar te maken. Onderdeel hiervan zijn de services die u in de Zorg4Heuvelrug app vindt. De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play (Android).
Een account biedt inzage in persoonlijke medische gegevens bij de praktijk. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig. Voor elk account is een eigen e-mail adres nodig. U dient voor familieleden een eigen e-mailadres aan te maken als ze dit niet hebben.
U kunt een extra account van bijvoorbeeld uw kind toevoegen in de app naast uw eigen account. Kies bij de accountinstellingen voor ‘Account toevoegen’ en volg de instructies.
Welk probleem loopt u tegenaan?*
Als u voor de eerste keer inlogt in de app met uw e-mailadres en wachtwoord, dan vraagt de app u
een beveiligingscode in te voeren.
U krijgt deze code éénmalig op uw e-mailadres of telefoon.
De beveiligings- of sessiecode biedt extra bescherming voor uw persoonlijke gegevens. Doordat
deze niet via de app, maar via een andere route bij u binnenkomt, weten we zeker dat u echt zelf
toegang vraagt tot uw gegevens. In aanvulling op uw gebruikersnaam en wachtwoord biedt de
beveiligingscode dus extra bescherming. Door de gevoeligheid van de medische gegevens die via uw
account zichtbaar zijn is deze beveiliging van uw account noodzakelijk.
LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de beveiligingscode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.
Zoek uw praktijk op:
Heet uw praktijk bijvoorbeeld “Huisartsenpraktijk Jansen en Peters”, zoek dan eerst op: “Jansen”. Vindt u hem niet, zoek ook op: “Peters”.
Nog niet gevonden? Mogelijk maakt uw praktijk nog geen gebruik van de Zorg4Heuvelrug app van Pharmeon. Biedt uw praktijk de Zorg4Heuvelrug app niet aan? Vraag hier actief naar bij uw praktijk. Wilt u het ons ook laten weten? Vul ook dit formulier in.
Wanneer u zich registreert in de app of op het portaal van uw praktijk, dan krijgt de praktijk
een verzoek om uw account te koppelen aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem.
Na een identiteitscontrole kunnen zij de koppeling voor u activeren. Hierna krijgt u
bijvoorbeeld toegang uw medicatieoverzicht, de agenda en/of de berichtenservice. Duurt deze
koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.
Bent u al bekend in de website van uw huisarts? U kunt met dezelfde gegevens gebruik maken van de Zorg4Heuvelrug app.
Onderin het inlogscherm ziet u de vraag “Gebruikersnaam en wachtwoord vergeten?”.
Druk daar op de knop “Ga naar de website van de praktijk“.
U komt nu op het inlogscherm op de mobiele website van uw praktijk.
Druk onder het inlogscherm op “Wachtwoord vergeten?”
Vul uw e-mailadres in en druk op “Doorgaan” om een via de mail een link te krijgen waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunnen instellen. Stel na het opnieuw invoeren van uw wachtwoord het account in de app in.
Staat de knop er niet bij in het overzicht, ga dan naar de (portaal)website van uw praktijk om het wachtwoord te herstellen
Het kan voorkomen dat de mail wordt tegengehouden door de spamfilter behorend bij uw mailadres. Daarnaast kan er vertraging zijn bij uw mailprovider bij het afleveren van uw mail. Neem eventueel contact op met uw mailprovider.
Let op: Uw account bij uw oude praktijk is niet meer werkzaam bij uw nieuwe praktijk. U dient een nieuw account aan te maken dat door uw nieuwe praktijk wordt gekoppeld aan uw medische gegevens in hun informatiesysteem.
Doorloop onderstaande stappen om naar aanleiding van een verhuizing uw accountgegevens aan te passen.
Let op: U geeft hiermee niet uw verhuizing automatisch door aan uw praktijk. Neem hiervoor altijd nog contact op met uw praktijk.
Wanneer u een nieuw mailadres voor uw account wil instellen, doorloop dan de volgende stappen:
Het kan voorkomen dat u een nieuw mailadres heeft en de oude niet meer actief is. Neemt dan contact op met praktijk om het mailadres te laten aanpassen.
Controleer in eerste instantie altijd nogmaals de code en controleer of u bij het kopiëren van de code geen stukje witregel of spatie heeft meegenomen.
Het kan voorkomen dat u door vertraging in het mailverkeer in eerste instantie geen code binnenkreeg. Mogelijk heeft u daarom al om een nieuwe code gevraagd. Wanneer u een nieuwe code aanvraagt dan wordt uw eerdere code gedeactiveerd. Mogelijk voert u een inmiddels inactieve code in. Wacht altijd minimaal vijf minuten of er nog een code binnenkomt, voordat u een nieuwe aanvraagt.
De app mag niet worden afgesloten (wel naar de achtergrond) omdat anders de sessie verloren raakt. Tip: haal de code via een ander apparaat op
Alleen op een Android-toestel krijgt u mogelijk deze melding. Volg de volgende stappen:
Soms blijft de app hangen op het logo en wil de app niet doorstarten. In dit geval kan de cache of data van de app op uw toestel parten spelen. U kunt dit als volgt herstellen. Let op: u moet na deze handelingen opnieuw uw praktijk kiezen, inloggen en uw instellingen in de app verrichten.
• Verwijder de app helemaal van uw apparaat • Installeer de app opnieuw (niet openen) • Ga naar de instellingen van uw apparaat • Ga naar de apps en zoek de Uw Zorg online app (of de naam van de regio app) • Druk op opslag (of ‘storage’ in het Engels) • Druk op opslag wissen (of “clear storage” in het Engels) • Open de app opnieuw
U moet na deze handelingen opnieuw uw praktijk kiezen, inloggen en uw instellingen in de app verrichten
Wanneer u zich heeft geregistreerd in de app en een nieuw account heeft aangemaakt, dan moet de
praktijk uw gegevens controleren.
Na het controleren van uw gegevens koppelt de praktijk uw account aan uw medische gegevens uit
het systeem van de praktijk.
Na de koppeling door de praktijk krijgt u toegang tot bijvoorbeeld uw medicatieoverzicht, de
agenda en berichten functies. Duurt deze koppeling te lang? Neem dan contact op uw met praktijk.
Medicatie verwijderen uit uw medicatieoverzicht is helaas niet mogelijk. Het overzicht wordt
rechtstreeks via een beveiligde omgeving uit het systeem van uw praktijk gehaald en kan zodoende
alleen door uw praktijk worden aangepast.
Neem indien noodzakelijk contact op met uw praktijk.
Verwijder medicatie uit de bestellijst door het medicament naar links te “vegen” en te klikken op het prullenbakje.
Nadat u met succes een bestelling heeft gedaan,
krijgt u in uw scherm een bevestiging dat uw aanvraag is verzonden en in behandeling is bij uw
huisarts. Wanneer u deze melding krijgt is uw bestelling succesvol verstuurd. Heeft u vragen
over de status van uw bestelling? Neem dan contact op met uw huisartsenpraktijk.
Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app uw medicatie te herhalen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.
Wat betreft uw medicatie kunnen wij helaas niets betekenen. De medicatie komt via een rechtstreekse beveiligde verbinding uit het informatiesysteem van uw arts. Als er iets niet klopt of als u bijvoorbeeld medicatie voorgeschreven heeft gekregen van een specialist, neem dan contact op met uw praktijk. Als zij het aanpassen in het systeem wordt dat ook in de app anders weergegeven.
De Zorg4Heuvelrug app van uw huisartspraktijk verzorgt de medicatie aanvraag tussen u en uw
huisartspraktijk. Vervolgens wordt in de huisartspraktijk uw medicatie aanvraag beoordeeld en
doorgezet naar de apotheek. De apotheek zet de medicatie voor u klaar waarna u het kunt ophalen
(of de apotheek bezorgt eventueel).
Vaak duurt het 2 werkdagen voordat u de medicatie op kunt halen, echter kan dit verschillen per
apotheek. Om er zeker van te zijn dat de medicatie klaar staat, kunt u eventueel contact opnemen
met uw apotheek.
Wanneer het in de app niet mogelijk is om een bijlage mee te sturen, dan wordt dit helaas nog niet ondersteund bij uw huisartsenpraktijk. Wij streven ernaar om deze functie binnen redelijke termijn voor alle app gebruikers mogelijk te maken. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met uw praktijk.
Wanneer u uw arts niet kunt selecteren dan heeft uw praktijk uw arts mogelijk niet beschikbaar voor u gesteld in de app. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare artsen voor u te controleren.
Een consult wordt automatisch afgesloten nadat de arts heeft gereageerd, dit heeft met de administratie van de praktijk te maken. Wanneer u een vervolg vraag wilt stellen kunt u dit het beste doen via een nieuw consult.
Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app berichten te versturen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.
Het kan zijn dat het voor de praktijk niet mogelijk is om per 24 uur (of andere tijdseenheid)
meer dan één consult toe te staan.
Dit verschilt per praktijk. Neem bij vragen of opmerkingen contact op met uw praktijk.
Het kan voorkomen dat bepaalde perioden niet beschikbaar zijn gesteld voor de app door uw praktijk. Neem contact op met uw praktijk om dit te laten controleren.
Bij sommige praktijken is het niet mogelijk om uw afspraak te annuleren of is het bijvoorbeeld vanaf 24 uur van te voren niet meer mogelijk. Mist u de knop om een afspraak te annuleren en heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw praktijk.
Uw afsprakenoverzicht wordt via een beveiligde verbinding opgehaald uit het systeem van uw praktijk. Wanneer u afspraken mist in het overzicht, neem dan contact op met uw praktijk om het voor u te laten controleren.
Mogelijk biedt uw praktijk geen mogelijkheid om afspraken in te plannen via de app. Informeer bij uw praktijk voor de mogelijkheden.
Wanneer u de melding krijgt dat er geen beschikbare agenda’s zijn, dan heeft uw praktijk de agenda’s niet voor u beschikbaar gesteld. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare agenda’s voor u te controleren.
De agenda’s die u in de app kunt selecteren worden door uw praktijk voor u beschikbaar gemaakt. Mist u een zorgverlener? Neem dan contact op met uw praktijk.
Geef uw melding door via de feedback functie in de Zorg4Heuvelrug app. U vindt de feedback functie in het menu van de app. Staat er geen feedback optie in de app? Mogelijk moet u de app dan eerst updaten naar de nieuwste versie.